/* ---Adding Jquery JavaScript Plugin--- */

Tuesday 6 March 2012

Pin It

Tingkatkan Kesuburan Suami Isteri


Kesuburan bukanlah masalah wanita sahaja kerana walaupun tidak ramai yang sanggup akui, lelaki juga berdepan dengan masalah kesuburan. Kesuburan wanita dikaitkan dengan keupayaan wanita menghasilkan sel ovum matang yang sempurna, kekuatan tisu rahim untuk menampung kandungan dan kestabilan hormon.

Kesuburan lelaki pula berkait rapat dengan keupayaan lelaki untuk menghasilkan sel sperma yang sihat, sempurna dan kuat serta kestabilan hormon lelaki.

Tidak ramai yang sedar bahawa selain ketentuan Allah, faktor nutrisi juga memainkan peranan penting dalam aspek kesuburan.

Supplement Kesuburan Wanita
  1. GLA --> mengembalikan keseimbangan hormon wanita, melancarkan period, membentuk persekitaran rahim yang sihat bagi memanjangkan jangka hayat sel sperma sekaligus meningkatkan peluang persenyawaan.
  2. ESP --> membantu membentuk tisu rahim yang sihat dan membentuk sel ovum yang sempurna.
Supplement Kesuburan Lelaki
  1. Zink --> mengembalikan keseimbangan hormon lelaki, membantu membentuk sel sperma yang sihat dan sempurna.
  2. Vitamin E --> mengembalikan keseimbangan hormon lelaki, membantu membentuk sel sperma yang sihat dan sempurna. Vitamin E Shaklee juga dilengkapi dengan selenium di mana selenium adalah penting untuk memastikan sel sperma terbentuk dan berfungsi dengan sempuna.
  3. Vitamin C --> mengelakkan masalah sel sperma bergumpal yang akan menghalang sel sperma dari bersenyawa dengan sel ovum.


0 comments:

Post a Comment