/* ---Adding Jquery JavaScript Plugin--- */

Tuesday 26 June 2012

Pin It

Apa Cara Mengatasi Masalah Ekzema?

 

baby-eczema

Tahukan anda apakah itu ekzema? Ekzema ini sebenarnya merujuk kepada masalah kulit di mana kulit membengkak, meradang dan gatal-gatal. Biasanya terjadi kepada bayi tetapi orang dewasa pun ada yang mengalaminya.

Ekzema walaupun tidak merbahaya dan tidak berjangkit, tetapi komplikasi yang datang bersama dengannya boleh menimbulkan ketidakselesaan pada penghidapnya. Mereka yang menghidap ekzema akan:

  • mengalami kegatalan
  • terasa panas pada kulit
  • bintik-bintik merah timbul
  • bagi yang menghidap ekzema kronik, kulit akan berair dan bersisik

 

Antara perkara yang seorang ibu tidak sanggup lihat adalah bila anak-anak menggaru atau menangis sebab gatal kan. Baby saya tiada ekzema tetapi dia pernah naik ruam satu badan sebab allergi. Sedih tengok dia menangis je sebab gatal.

 

Biasanya untuk merawat ekzema, doktor akan memberikan steroid. Tapi tahukah anda, masalah ekzema juga boleh di atasi dengan Mealshake + Herbal Blend Cream + Basic H!

                          Mealshakeherbal creambasic H pic

 

Syukur. Ramai ibu yang berpuas hati dan berjaya mengatasi masalah ekzema anak mereka dengan mengamalkan produk-produk ini. Tidak percaya? Lihat sendiri testimoni ibu-ibu yang telah mencuba.

 

Testimoni 1:

ekzema 1 copy

 

Testimoni 2:

ekzema 2 copy

 

Alhamdulillah, setelah mengamalkan 3 produk ini, ekzema hilang sama sekali kan. Bagaimana mealshake membantu? Mealshake akan membantu pertumbuhan sel kulit yang sihat untuk menggantikan sel-sel kulit yang rosak di kawasan terkena ekzema. Dan, mealshake ini bonusnya:

  • membantu menaikkan selera makan anak
  • menguatkan sistem imun anak, jadi anak jarang demam dan selesema
  • jika anak demam atau selesema, insyaAllah cepat baik
  • melengkapkan nutrisi anak untuk kesihatan dan tenaga harian
  • parut luka atau kesan gigitan serangga cepat hilang

 

Jika anda menyusukan bayi, pengambilan set penyusuan kami juga akan membantu mengatasi masalah ekzema dari dalam, mencantikkan kulit ibu dan bayi malah membantu mempercepat dan meningkatkan penghasilan susu ibu.

Untuk makluman anda juga, Basic H amat sesuai digunakan untuk anak yang ekzemanya jenis basah, lembap atau bernanah. Tapi jika ekzema jening kering dan gatal, Basic H tidak sesuai ya. Jadi pastikan anda mendapat konsultasi yang betul berkaitan dengan produk.

Dan sebelum terlupa, orang dewasa yang juga mengalami masalah ekzema juga boleh menggunakan set ini dan boleh menggantikan Mealshake dengan ESP. InsyaAllah hasilnya pasti tidak mengecewakan.

 

Jika anda suka dengan artikel ini, sila berikan sokongan anda dengan Like, Tweet, +1 atau Share di bahagian kiri page. Terima kasih ^_^


Jika anda berminat dengan sebarang produk Shaklee, sila hubungi saya untuk mendapatkan info lanjut di 013-3445223 atau add FB saya Aimi Shaklee. Pastikan anda membeli dengan saya atau pengedar yang betul bagi mendapatkan panduan makan yang betul dan berkesan ya. KONSULTASI PERCUMA SELEPAS PEMBELIAN HANYA UNTUK CUSTOMER LIFEFIT.MY

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

0 comments:

Post a Comment